Reglement for brug af lokaler på Skælskør Bibliotek
Ordensregler
Lokalerne skal efterlades i samme stand som ved modtagelsen. Hvis et lokale / køkken efterlades uren gjort, sender biblioteket en regning for rengøring af lokalet. Der opkræves for hver påbegyndt time. De gældende takster kan læses under lokalebooking (nyt vindue).
Bruger af lokale er ansvarlig for at ordensregler overholdes.
Der må kun benyttes det lokale, der er booket samt køkken og toiletter, som alle er fælles om.
Rygning er forbudt på Bibliotekets område, dette gælder både indendørs og udendørs.
Oprydning i sal og mødelokaler
Bruger er ansvarlig for aftørring af borde samt oprydning af lokalerne efter brug.
Der er kost i køkken, hvis der er behov for at feje.
Borde og stole efterlades altid i standardopstilling.
Der må IKKE tages stole / borde fra andre lokaler.
Oprydning i køkken
Der forefindes karklude og viskestykker i køkkenet. Der skal selv medbringes kaffe, te, mælk, sukker, eventuelle duge m.m.
Køleskabet / skabe skal tømmes for alle drikke- og madvarer.
Al opvask skal være sat vasket op / opvaskemaskinen startet.
Affald stilles i lukkede poser udenfor døren til køkkenet.
Aflysning
Hvis et booket arrangement aflyses, skal dette straks meddeles biblioteket på tlf. 58 57 57 57. Lokalet kan ligeledes afbestilles på Winkas via din brugerprofil.
Misligholdelse
Hvis bibliotekets lokaler, inventar eller udstyr beskadiges, forbeholder bibliotekerne sig retten til at sende regning med erstatningspris. Brugere, som ikke afleverer nøglebrik eller betaler regninger for lokalebenyttelse, kan efter bibliotekernes afgørelse udelukkes fra at benytte lokaler, indtil mellemværender er betalt.
Nøglebrik, kontrakt og betaling
Nøglebrik kan tidligst afhentes 3 dage før arrangementet afholdes og kun i bemandet åbningstid. Hvis nøglebrik ikke er tilbageleveret senest en uge efter arrangementet sendes en regning på kr. 200.- til mødearrangøren.
Ved benyttelse af lokaler udenfor bibliotekets bemandede åbningstid frakobles alarmen ved at skanne kortet på den udendørs kortlæser og indtaste koden.
Alarm tilkobles automatisk kl. 23.00.
Betaling for leje af lokale samt for evt. assistance, sker efter regning, som udsendes snarest efter arrangementet.
Lokalebeskrivelser
Vær opmærksom på at det ikke er muligt at bestille hjælp til ændring af lokalernes opsætning.
Lokale 1
Mødelokale med plads til max. 12 personer
Standardopstilling: 12 stole opstillet om borde i hestesko.
Bordene kan stilles op enkeltvis, og der er 16 stole til rådighed i lokale
Lokalet indeholder wifi, projektor og skærm.
Lokale 2
Mødelokale med plads til max. 12 deltagere.
Standardopstilling: 12 stole omkring bord.
Der er 4 ekstra stole i lokalet.
Lokalet indeholder hverken whiteboard, skærm, projektor eller flipover.
Lokale 3
Mødelokale med plads til max. 12 personer
Standardopstilling: 12 stole opstillet om langt bord
Der er 4 ekstra stole til rådighed i lokalet.
Lokalet indeholder wifi og skærm.
Den store sal
Mødelokale med plads til max. 110 personer.
Opstilling består af 5 grupper af 2 borde med hver 8 stole, plads til 40 siddende gæster.
Lokalet skal altid afleveres opsat i standardopstilling.
Der er ophængt beskrivelse af denne i lokalet samt i depotrum.
Der kan opstilles yderligere 70 stole samt ekstra borde.
Bruger skal selv medbringe computer eller tablet samt eventuelle omformerstik, hvis denne ikke er udstyret med HDMI-tilkobling.
Lokalet indeholder wifi, projektor, lærred, håndholdt mikrofon, headsæt mikrofon, CD afspiller, whiteboard, VGA og HDMI tilslutning, klaver, sangbøger.
Vejledning til brugen forefindes i AV-skabet.
Køkken
Alle mødelokaler deles om køkkenet.
Køkkenet er udstyret med køleskab, elkedel, kaffemaskiner samt service til kaffegæster. (110 stk.), termokander til te og kaffe, drikkeglas og kander.
Læs retningslinjer for brug af køkken ovenfor.
Når lokalerne forlades
Lås og luk alle døre og vinduer.
Sørg for at rydde pænt op.
Sæt affald i lukket sæk udenfor køkkenet.
Sæt borde og stole i standardopstilling.
Alarmen tilkobles automatisk kl. 23. Dette betyder at man ikke skal slå alarmen til, når man forlader lokalerne.
Hvis der er problemer med nøglebrik eller alarm kontaktes Kommunale Ejendomme
tlf. 58 57 46 81 / 58 57 45 65 hverdage i tidsrummet 9-14.
Udenfor dette tidsrum ringes der på tlf. 58 57 40 45.
Indgang
Rød lyskant: Hold nøglebrik max 3 cm fra kortlæser
Gul lyskant: tast kode og
Grøn lyskant: lampe viser at døren er åben og alarmen er frakoblet.
Tips
Driller sensor?:
Træd et par skridt baglæns, så sensor kan fange dig.
Lys i foyer og på trappe:
Lyset i foyeren tændes lige inden for døren til højre.
Døråbning under arrangement:
Under kontakt til lys (til højre) giver ét tryk en times åben dør.
Gæster til arrangement kan dermed let komme ind.
Der må IKKE sættes sten, flasker mm i klemme i døren.
Vejledning i brugen af AV i salen
Vejledning forefindes i salen samt nedenstående PDF.
Det er ikke tilladt at flytte rundt på stik eller tilslutte egne mikrofoner.
Fejlagtig brug eller misbrug medfører regning på mindst 500,-.